Blog

foto's arches

21-07-2013 04:41

we hebben van arches wel nog een aantal foto's kunnen plaatsen :-) enjoy!

dagje arches

21-07-2013 01:59

dag allemaal,

vandaag hebben we de 100 mijl gereden naar arches. onderweg kwamen we een aantal stokstaartjes tegen, super leuke beestjes. dus dat kunnen we ook afstrepen van het lijstje!

rond 10.30 uur kwamen we aan in moab. eerst hebben we een motel gezocht. we overnachten vannacht in holiday inn. het motel is super luxe met een buiten zwembad en een uitgebreid ontbijt. daarna zijn we het nationale natuurpark ingereden. we keken onze ogen uit! wat onwijs mooi al die rode stenen! natuurlijk hebben we weer veel foto's gemaakt. het was vandaag heel erg warm, op sommige plekken zelfs rond de 40 graden. dus de achterbak lag vol met water. morgen gaat onze reis verder naar bryce canyon (eerder dan gepland, eigenlijk zouden we morgen pas arches bekijken). naar bryce canyon is het 276 mijl rijden dus rond de 5 uur rijden. we gaan nu ergens lekker een hapje eten en nog even heerlijk genieten van de omgeving.

ps. waarschijnlijk kunnen we niet meer veel nieuwe foto's plaatsen, omdat wederom de dropbox vol is..

foto's!

20-07-2013 04:37

op verzoek hebben we weer een aantal foto's kunnen plaatsen. eindelijk beter wifi verbinding! veel kijk plezier!

reis naar arches

20-07-2013 03:10

helaas moesten we vandaag afscheid nemen van yellowstone. onze reis ging verder naar arches. voor vandaag hadden we 500 mijl voor de boeg en morgen nog 100 mijl. het was vandaag een vrij zware reis, veel drukte bij salt lake city. het kaartlezen van de jongens werd goed getest. lisan en ik hebben heerlijk boekjes gelezen en af en toe een dutje gedaan. natuurlijk hebben we met z'n allen ook weer genoten van de mooie natuur. we overnachten vannacht in het plaatsje price bij national 9 inn. we hadden gevraagd naar 2 aparte kamers, krijgen we kamers met 2 tweepersoons bedden! dat schijnt hier normaal te zijn.. morgen kunnen we weer heerlijk genieten van een inbegrepen ontbijt (met hopelijk normaal en niet al te vet ontbijt)

Laatste dag yellowstone

18-07-2013 20:58

Dag mensjes,

Vanmorgen kwamen we er ook eens achter dat we al 2 dagen een uur later leven, we keken dus al 2 dagen verkeerd op de klok, handig die tijdszones. Vanmorgen lekker ontbeten in het hotel, eindelijk eens wat vers brood. Daarna zijn we weer richting Yellowstone gereden. We hebben Norris bekeken en mammoth hotsprings, daarna zijn we nog naar de tower falls geweest. Ook hebben we vandaag een beer gespot!!! Een black bear. Hij zat op ongeveer 30 meter afstand lekker blaadjes uit de bomen te eten. Daarna zijn we weer verder gereden en ook weer bizons gezien. Ook hebben we een groep vrouwtjes elken gespot.
We hebben een lekkere ijsco gegeten en op de terugweg zijn we nog een heel eind omhoog gereden. En daar genoten van het verre uitzicht!  Last but not least hebben we lekker gezwommen in de rivier met flinke stroming! Dat was even flink zwemmen. Lisan, Niek en Stefan zijn in de stroming gesprongen. Steef heeft mooie films boven en onderwater gemaakt! Vanavond slapen we weer in Yellowstone lodge. Morgen weer karren richting Arches!

Yellowstone dag 2

17-07-2013 20:47

Hallo trouwe volgers,

Vandaag zijn we al om 7:00 uur (wauw kon ik dat thuis ook maar zo makkelijk) op pad gegaan, eerst naar de bakker voor een fatsoenlijk ontbijt, maar dat is haast niet te vinden. Allemaal vet, vetter, vetst. Maar de chocolade croissant was lekker. Daarna zijn we yellowstone weer ingereden. Prachtig is het hier! Mooie uitgestrekte natuur. We hebben vandaag veel wildlife gezien! Een kudde eland vrouwtjes met kleintjes, bizons, ground squirrels, marmot. De bizons stonden soms op een paar meter afstand van ons, Werd overigens wel afgeraden om er dicht bij te staan. De elanden Staken voor ons neus over.  Echt prachtig! Ook nog 3 grote elanden inclusief gewei gespot. Verder natuurlijk de mooie geisers bekeken bij o.a.  old faithfull. De temperatuur liep vandaag ook aardig op! Niek en Stefan hebben overigens ook nog een duik genomen in de rivier die wordt verwarmd door de geisers hier. Flinke stroming want het eindigt in een watervalletje,  maar het ging prima ;-). Morgen gaan wij ook een duik nemen. We hebben vanavond lekker gegeten, wel vet uiteraard ;-) De darmen vinden het wel mooi geweest geloof ik.. Daarna nog wat winkeltjes bekeken, ik heb een cowboyhoed gescoord (haha) en stefan spaart nu honkballen uit elke stad of NP waar we zijn geweest. We zitten in een ander hotel bij yellowstone nu, yellowstone lodge, met een heerlijk zwembad en bubbelbad, genieten! Morgen weer op pad in yellowstone en lekker zwemmen. We overnachten dan nogmaals hier en gaan vrijdag rijden richting arches national park. O ja internet is soms nogal eens traag dus de foto's willen niet zo vlotten. Weinig updates dus. En de telefoon daar hebben we de afgelopen dagen weinig netwerk mee gehad hier, dus we kunnen niet bellen. Goedemorgen verder, wij gaan zo slapen. Hopelijk morgen beren spotten?

Dikke kus , uit de US of A tjeeee

Aankomst yellowstone

16-07-2013 21:56

Vandaag zijn we vroeg vertrokken vanuit elko. We hadden een lange reis voor de  boeg van 500 mijl. Gister hadden we de eerste 500 mijl gereden voor de reis naar yellowstone. Om 7 uur zaten we in de auto. We zaten midden in nevada, dus een grote zandbak. Het was een dorre boel, maar hoe verder we kwamen, hoe groener het werd. We zijn nog een aantal keer gestopt bij mooie riviertjes zoals salmon creek (geen zalm gezien helaas). We kwamen via Idaho falls in yellowstone aan. We hebben eerst een motel geboekt waarna we een np pass hebben gekocht. We hebben even een rondje gereden door yellowstone waar we een aantal herten en ground squirrels hebben gezien. Ook hebben we een aantal geisers gezien en meertjes met kokend water. Yellowstone is bekend vanwege de extreem dunne aardkorst. Het water komt in aanraking met magma waardoor het water kookt. Morgen gaan we naar de geisers. Een aantal blazen om de zoveel minuten een meters hoge golf van heet water. We kwamen langs een weg waar borden stonden met "falling rocks". Het bord stond er niet voor niks, bleek later. We hoorden gedender en zagen een grote stofwolk. Er viel een grote steen naar beneden die later met twee man van de weg af werd gehaald. Maar goed dat er op dat moment geen auto reed! Daarna zijn we het dorp weer in gereden waar het motel is. Ik zag een gun shop waar ik wel even wilde kijken. We kwamen binnen, en de vrouw achter de balie vroeg of we even wilde knallen met wapens. Dat leek Niek en ik wel wat, en we konden Lisan en laura ook overhalen om even te schieten. We konden kiezen uit machinegeweren of handwarpens. Ik koos voor een revolver Magnum .357 en Niek voor een glock. Wat een machtig gevoel geeft dat!! Lisan vond het maar een soft pistooltje en wil de volgende keer gaan voor het grove geschut. Ik ben benieuwd haha!! We konden 20 kogels afvuren op een zombie.  Verder hebben we lekker gegeten bi j de McDonald's. Er is amper fatsoenlijk eten te vinden hier.

dag twee richting yellowstone

16-07-2013 05:13

hello nederland,

vandaag zit de eerste dag erop met de huurauto. vanochtend waren we al weer heel vroeg wakker. niek heeft bij de starbucks weer heerlijke koffie, thee en chocolade croissants gehaald. daarna zijn we voor het hotel gaan staan voor een taxie om naar de luchthaven van san francisco gebracht te worden. binnen 5 minuten stopte er een toyota prius. vanaf 10.00 uur hadden we de huurauto, maar we waren er al rond 09.00 uur. gelukkig konden we de auto al wel direct meekrijgen. In san francisco was het wel erg druk. niek zat achter het stuur en stefan las de kaart. we hebben vandaag veel verschillende natuur soorten gezien wat erg mooi was. het was wel en super lange dag, maar het was wel heel gezellig. in de plaats elko hebben we een motel gevonden: oak tree inn. morgen gaat de reis verder naar yellowstone.

Vannacht

15-07-2013 06:18

We wilden rond 22:00 gaan slapen. Rond 22:30 lagen we goed en wel in coma toen ineens met een achterlijk geloei (het bleek achteraf

Brandalarm) afging. Met een hoop flitsen en herrie ging dit een aantal keer door. Het gevolg was dat Lisan lag te gillen als een speenvarken en onderhand nog langer loeide dan het alarm , vervolgens  half over de grond kruipend iets riep over een aardbeving (hier hadden we het 's middags over gehad, er wordt hier nog een aardbeving verwacht de komende jaren)  Laura en Niek tegen het plafond zaten en daardoor half door het bed zakte! O ja en Stefan die had zoiets van asjemenou, moet ik nu iets of kan ik lekker doorslapen. -_-'.. Vervolgens besloten we ons toch maar aan te kleden en naar beneden te gaan lopen via de trap, we zitten 7 hoog joepie. Halverwege kwamen we de hoteldame tegen en die zei dat iemand een sigaret had opgestoken en de brandmelders nogal gevoelig zijn... Nice. Stefan riep nog zoiets als what an ass en toen hebben we de lift weer omhoog genomen en zijn weer richting bed gegaan.. We waren trouwens de enige die in beweging kwamen, van de hotelgasten..

Laura lag na te shake en Lisan lag nog een half uur in een deuk. Niek lag half verzopen in zijn bed ivm verzakking. Dat werd een nachtje stil liggen....

kortom best een hilarische nacht. Wat we hier toch allemaal al meegemaakt hebben.. Een gekke zwerver die elke avond dezelfde cabaretier luistert en zelf de grootste Lol heeft.. Veel zwervers hier trouwens. Wel een geweldige stad hoor San Francisco! We hebben ons hier goed vermaakt.

Zometeen de huurauto halen, nadat Niek weer lekkere koffie heeft gehaald bij Starbucks!

Toedeloeeee!

de eerste dag in san francisco 14 juli 2013

15-07-2013 03:27

dear netherlands,

na een onrustige nacht met sirenes van de politie begon onze dag lekker vroeg. we waren allemaal al om 07.00 uur amerikaanse tijd wakker. niek heeft voor ons een heerlijke koffie met muffin gehaald bij de starbucks , dus onze dag begon al goed! we hebben de wandel schoenen aangetrokken en zijn san francisco gaan verkennen. allereerst zijn we de straat powell street helemaal omhoog gelopen. dus de warming up zat erop! we hadden een super mooi uitzicht over de stad. helaas was het nog en beetje mistig waardoor we de golden gate bridge niet heel goed konden zien. nog een straat bijna steil omhoog zagen we de coit  tower. we hebben ons helemaal naar boven laten brengen met de lift. vanaf daar hadden we nog meer uitzicht over san francisco en hebben we mooie foto's gemaakt. via een houten trap zijn we verder gelopen naar de fisherman warf. een compleet andere wereld. we konden vanaf de bay alcatraz zien en niek heeft bij bijna alle winkels penny's gemaakt haha. daarmee krijg je allemaal leuke muntjes met afbeeldingen van san francisco. na een overheerlijke hotdog met razende mega grote meeuwen om ons heen hebben we zo snel mogelijk het broodje opgegeten. de verkoper waarschuwde zelfs voor de meeuwen! daarna kwamen we langs rainforest cafe met super grote aquaria. dus niek en stefan keken hun ogen uit. lisan en laura stiekem ook wel hoor! daarna zijn we doorgelopen naar lombard street. dat was onwijs leuk om te zien hoe die luxe auto's daar langs reden. de straat is zo steil dat het allemaal bochten zijn. daarna konden onze voeten niet meer, dus zijn we weer terug gelopen naar het hotel. toen we op onze hotel kamer zaten, dachten we dat er een band aan het spelen was. dus we speuren naar buiten. buiten aangekomen bleek dat het een protest was voor zimmermans. er was allemaal politie en camera ploegen van de tv. we hebben zojuist heerlijk gegeten en gaan nu de route bekijken voor morgen. morgen vertrekken we rond 09.00 uur naar het vliegveld van san francisco om de huurauto op de halen en dan gaat onze reis verder. tot nu toe bedankt voor al jullie lieve berichtje en tot het volgend bezoekje aan de website.

we hebben vandaag ook een sim kaart gekocht. mocht er nood zijn dan kunnen jullie bellen naar 4159008457 (415 is het nummer voor san francisco als we het goed begrepen hebben hihi). ook gaan we proberen om vandaag een aantal foto's de plaatsen op de website.