Blog

Bekijk nu ons fotoalbum online! Heel veel kijkplezier (Niek en Laura)

01-09-2013 18:55

San Francisco

07-08-2013 21:30

Dag mensen,

vandaag hebben we onze laatste dag gehad. Vanmorgen stonden we om 5:15 op, om 6:00 ontbijt want om 8:30 moesten we aan boord om richting het eiland Alcatraz te gaan. We hadden gisteren besloten om die middag ook nog walvissen te gaan spotten met een boottoer. We hadden gereserveerd maar moesten even bekijken waar we dan precies naartoe moesten om op de boot te stappen. Op de folder in ons motel stond dat dit aan de fisherman's wharf was, dus wij dachten gewoon in San Francisco. Helaas bleek bij navraag dat we een foutje hadden gemaakt, het was namelijk een fisherman's wharf in Monterey! Oeps dit was een uur rijden volgens de man bij Alcatraz, wat we niet echt gingen redden vandaag. We hebben snel gebeld naar de walvissentoer. Volgens de mevrouw aan de telefoon gebeurde dit wel vaker.. Het was dus een beetje verwarrend allemaal. We konden het gelukkig kosteloos annuleren. We zijn lekker met het bootje richting Alcatraz gegaan en hebben daar 4 uur rondgelopen en de boel bekeken. Wel indrukwekkend om eens te zien en mee te maken. Vanmiddag zijn we nog gaan winkelen in San Francisco en hebben we nog even genoten van het gezellige San Francisco. Daarna hebben we tegen 18:00 weer ingecheckt in ons laatste hotel. We hebben toch maar weer salades gegeten en zijn daarna de auto gaan inleveren. We hebben een shuttle teruggenomen naar het hotel, dit leek net een achtbaanrit. Met een beetje mazzel hebben we er geen whiplash aan overgehouden! Morgenvroeg nemen we deze shuttle ook weer naar het vliegveld van San Francisco, we vertrekken om 9:00 CA tijd. Dan zit onze prachtige reis er weer op! :-( veel herinneringen en foto's en ruim 8200 km verder! Een hele tocht dus, die ons Toyota tje ons toch maar goed heeft volbracht. Bedankt lieve mensen dat jullie onze verhalen hebben gevolgd, dit vonden we super fijn! Byeee!

Hello San Francisco almost goodbye Amerika :-(

06-08-2013 18:21

We gaan nog niet naar huis, nog lange niet.....

helaas mensen, bijna wel weer.. Vanmorgen nog heerlijk ontbeten bij het motel, wederom all you can take away, daarna weer teruggereden naar ons beginpunt San Francisco! We hebben een motel gevonden vagabond inn.

het zit vlakbij het motel waar we voor morgenavond geboekt hebben, Holoday inn express. Daar was helaas geen plek meer. We kijken nu over de baai van San Francisco en we zien de vliegtuigen opstijgen en landen, dat is dus geen verkeerd uitzicht! Helaas zitten we hier zelf over 2 daagjes ook alweer in. Wat hebben we een prachtige reis gemaakt,heel veel mooie dingen gezien en meegemaakt en wat zijn de Amerikanen een aardig sociaal volk!

we hebben vanavond een salade gehaald bij de supermarkt hier in de buurt en de mannen kip. Dat was ook wel een keer lekker eten. Morgen gaan we 's ochtends naar Alcatraz en daarna gaan we San Francisco nog even in om lekker te shoppen, de golden gate bridge te bekijken enz. Nog even genieten! Donderdag vertrekt ons vliegtuig om 9:00 's ochtends. Nog een update morgen en dan is het weer afkicken voor iedereen van onze geweldige verhalen!

yosemite dag 2

06-08-2013 04:41

we hebben vannacht overheerlijk geslapen in een lekker zacht bed. daar waren we wel weer een keer aan toe na een aantal plankbedden. rond 08.00 uur zijn we gaan ontbijten in het restaurant van het motel. ze bieden voor ongeveer 12 dollar een all you can eat ontbijt aan. nou dat hebben ze geweten. ons bordje was nog niet leeg of we haalde het volgende volle bord alweer. bijna het hele bord ging in een plastic tas. dan hadden we direct onze lunch haha. de squirrels hebben ook met ons meegegeten. ei vinden ze erg lekker. we hadden nog wat op de tafel laten liggen toen we weg gingen. het duurde maar een paar minuten totdat de squirrels het complete gebakken ei tussen de pootjes hadden en op smikkelden. daarna zijn we naar het park gereden. we hebben vandaag weer lekker getourd door Yosemite en hebben weer watervallen gezien met water in glacier point! helaas zagen we een aantal bergen verderop ook een bosbrand. bij een visitor center zagen we dat de brand al bekend was, dus waren ze er hopelijk op tijd bij. vanavond hebben we heerlijk een pizza gegeten. deze waren echt heel lekker! omdat we nog geen beren hebben gespot, stappen we zo onze auto in voor een rondje tijdens de schemer. maak jullie geen zorgen, we blijven op de verharde paden in de buurt van campings in de auto. daar is namelijk veel eten te halen voor de beren. morgenochtend gaan we nogmaals genieten van het all you can eat ontbijt en dan rijden we door naar san francisco.  voor woensdag hadden we al een hotel gereserveerd: holiday inn express san francisco. we willen proberen om daar morgenavond ook te kunnen slapen. voorderest gaan we morgen nog even genieten van san francisco, waaronder de stranden en voor woensdagochtend staat de gevangenis alcatraz op het programma. tot de volgende blog!

Tijdens onze avondroute in het donker, hebben we een coyote gespot! Hij stak 2 keer over en kwam zelfs naast de auto staan! Verder nog herten helaas geen beer meer.

yosemite

05-08-2013 07:54

vandaag zijn we al om 07.00 uur ons bed uitgegaan, want yosemite stond op het programma. we hebben eerst weer overheerlijk een pannekoeken ontbijt gehad in een restaurantje in het park (sequoia). daarna zagen we allemaal ongerust berichten op de app van niek.. we hebben toen eerst maar iedereen gerust gesteld. we vonden het allemaal heel vervelend dat jullie zo ongerust waren.. sorry!

daarna zijn we doorgereden naar yosemite. rond 13.00 waren we in het park. toen hebben we eerst maar gezocht naar een slaapplaats. helaas was alles in het park al vol, dus zijn we doorgereden naar yosemite view lodge in el portal. we slapen hier vannacht en morgennacht. we hebben een hele mooie kamer met uitzicht op de rivier. en zelfs een eigen bubbelbad! vandaag hebben we al heel veel mooie stukken gezien van yosemite, waaronder een waterval. waar helaas niet heel veel water vanaf kwam! vanavond hebben we met zn allen heerlijk gelopen/gezwommen in de rivier en het zwembad. morgen gaan we weer een stukje toeren door yosemite. we kruipen nu lekker ons bedje in. (we hopen morgen ook weer een blogje te kunnen plaatsen, maar we hebben maar voor 24 uur wifi .. dus maak jullie geen zorgen als er niks op staat :-))

blogje van gisteren: sequoia dag 2

05-08-2013 07:35

na een slapeloze nacht, zijn we er rond 07.30 uur uitgegaan. we wilden zo snel mogelijk weg van dit toch niet zo'n heel schoon motel. dit was de eerste nacht dat niek en ik de linnenslaapzak en kussensloop van thuis erbij hebben gepakt. stefan en lisan durfde niet onder het extra dekbed te gaan liggen, omdat er wat vreemde vlekken inzaten. maar ondanks dat begonnen we onze dag met vol goede moed. we hebben de breedste sequoia gezien die er is (12 diameter). daarna zijn we doorgereden naar kings canyon. onderweg werden we overdonderd door de stank van een dood stinkdier. de terugweg moesten we daar ook weer langs. we wisten niet meer precies waar hij lag, dus werden we nogmaals overdonderd. we reden langs de kings canyon lodge en besloten vannacht een nachtje door te brengen midden in het park! achteraf leek het wel een vleermuizenhuisje, omdat ze vanuit alle plekken weg vlogen. de middag hebben de jongens zich urenlang vermaakt met een dam bouwen in een rivier. lisan en ik hebben een boekje gelezen en af en toe met de voetjes in het koude water. we hebben net een overheerlijke, maar veel te vette cheeseburger gegeten en lisan een tosti met kaas. met als toetje een overheerlijk ijsje. morgen rijden we wel echt naar yosemite, anders hebben we niet meer voldoende tijd. helaas...

Middle of nowhere

04-08-2013 09:03

We hebben even geen internet gehad omdat ze 100 jaar achter liepen in het motel van afgelopen nacht. We leven allemaal nog in ieder geval. Vanavond meer! We gaan nu naar het yosemitepark. Groetjes !!!!

sequoia

03-08-2013 04:56

vanochtend hebben we eerst weer eens heerlijk uitgeslapen. en rond 10.30 uur zaten we aan een ontbijten bij de plaatselijke bakker. daarna zijn we sequoia in gereden. wat een prachtig natuurgebied! onwijs bijzonder al die hoge bomen. in dit park werd extreem veel gewaarschuwd voor de black bear, dus we hebben maar minimaal gewandeld. toch hebben wij waarschijnlijk een unieke prestatie geleverd, want we hebben geen 1 beer gezien! helaas.. wel een hele mooie vogel met blauwe en witte veren. rond 15.00 uur zijn we het park uitgereden, zodat we vandaag niet in het donker naar een motel moesten zoeken. en toen begon onze zoektocht met 1 van de bijzondere gebeurtenissen die wij tot nu toe hebben meegemaakt! we reden naar het plaatsje pinehurst. om naar een motel zoeken. maar dat was een behoorlijk klein plaatsje met niks te bekennen. ondertussen hadden we het alle 4 behoorlijk gehad en namen even een korte pauze. er kwam een motorrijder voorbij die vriendelijk naar ons zwaaide. na een tijdje kwam hij weer terug rijden en vroeg of wij geen autopech hadden. we zeiden dat we naar een motel zochten. hij kende er nog wel 1 een stukje verderop. we konden hem volgen. dat was makkelijker gezegd dan gedaan.. de route wat wij hebben gereden, durfde napoleon niet te rijden. onwijs veel bochten en smalle stukken. eenmaal aangekomen bij motel seven circles heeft de motorrijder samen met stefan en niek naar mensen gezocht. het zag er erg verlaten uit, de bedden stonden allemaal buiten. lisan en ik vonden het allemaal best wel vreemd. maar we konden er wel voor een leuke prijs blijven slapen en verder waren er niet veel motels in de buurt. toen kregen we het verhaal te horen wat er was gebeurd: de afgelopen 3 weken hebben er joden in het motel geslapen en een grote bende achtergelaten. daardoor hebben ze veel mensen moeten afbellen, omdat het gewoon te vies en rommelig was. maar ondanks dat hebben ze een team van een aantal mensen ingezet en een kamer compleet voor ons gereinigd. wij moesten toch nog geld pinnen 20 mijl verder op (via een soort napoleon route). eenmaal aangekomen bij de pinautomaat bleek deze defect te zijn.. daar hadden we het toevallig nog over in de auto. maar gelukkig hadden we mazzel dat er verderop nog een bank was. in dit voor ons onbekende plaatsje hebben we direct maar weer bij de subway gegeten (wat ook wel onze neusgaten uitkomt). toen we terug kwamen waren ze helemaal klaar. vannacht hebben we het hele motel en zwembad voor ons alleen. alleen de eigenaresse is er ook en voorderest is hier niets te bekennen. morgen gaan we nog een rondje rijden door sequoia en aan het einde van de middag rijden we richting yosemite. (helaas kunnen we geen foto's meer plaatsen, omdat de ruimte op de box vol is, waar we de foto's op plaatsen. een goede reden om met zn allen een keer foto's te komen kijken! haha)

LA en Seqouia

01-08-2013 22:54

Vanmorgen zijn we eerst bij Denny's gaan ontbijten en toen richting LA gereden, na uren rijden kwamen we bij een mooi strand waar we gestopt zijn. Stefan en Niek hebben hier door de ruige golven gezwommen, deze waren echt ruig! We hebben filmpjes gemaakt. Na een uurtje zijn we weer verder gegaan.

we hebben LA bekeken, Beverly hills en de Hollywood letters. We zijn nog bij de universal studio's geweest, niet binnen ivm de tijd. We wilden vandaag graag weer door naar Seqouia. Hier gaan we morgen rondkijken. We hebben gegeten bij de Mac again pff. En toen zijn we nog een paar uur doorgereden. We waren pas tegen half 9 bij Seqouia. Een prachtige omgeving met ondergaande zon. Nog even bij een meer gekeken. Daarna begon een lichte stress ivm het vinden van een motel. Pas bij het allerlaatste motel vonden we een slaapplek. We hebben wel een prachtig hutje. Er zit ook een keukentje in. We hebben nog even in het zwembad gelegen. Nu zitten we lekker op onze veranda! Morgen Seqouia bekijken. We overnachten in motel sequoia

San Diego

31-07-2013 19:50

Dag mensheid,

vandaag zijn we naar het centrum van San Diego geweest in Gaslamp.

Hier hebben we lekker gewinkeld. Stefan en Niek hebben nieuwe slippers gekocht en Niek heeft ook nog 2 paar puma's gekocht. Het is hier toch iets goedkoper. We hebben uren rondgesjouwd en gekeken. Laura en Lisan wilde wel een jurkje, maar we zijn niet geslaagd

Rond 15:00 zijn we vertrokken. Even langs het motel gegaan en daarna zijn we doorgereden naar Torrey pines State, hier zijn mooie kliffen aan het strand. Helaas was het toch wat fris. Ondanks dat hebben de mannen wel door de golven gezwommen. Er waren hoge golven. We wilden de ondergaande zon bekijken, maar we kregen honger en het was wat bewolkt. We zijn weer lekker bij de Panda express gaan eten. Nu zitten we vol.. We hadden hier nog veel meer willen doen, maar we hebben nog meer op het programma! Maar we hebben leuke dingen gezien hier! morgen gaan we naar LA. Vanavond slapen we weer in het motel goodnite inn.